12/02/2016
Επιστολή κ.Αντ.Φούσα για την Ιόνια Οδό
Αθήνα 10/2/2016
ΠΡΟΣ
- κ.Γεώργιο Σταθάκη
Υπουργό Οικονομίας & Ανάπτυξης
- κ.Χρήστο Σπίρτζη
Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων
ΕΝΤΑΥΘΑ
Κύριοι Υπουργοί,
Με ιδιαίτερη τιμή υπήρξα για πολλά χρόνια εκπρόσωπος του λαού των Ιωαννίνων (και της Ηπείρου γενικότερα) στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Βασικός αγώνας μου, όπως και πολλών άλλων, ήταν (και είναι) το πώς θα βγει η Ήπειρος από τη συγκοινωνιακή, οικονομική και αναπτυξιακή απομόνωση. Σε μεγάλο βαθμό, ο σκοπός αυτός επετεύχθη, ιδίως με την ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού, και με τα ειδικά αναπτυξιακά κίνητρα, τα οποία θεσπίστηκαν το έτος 2004 για όλη την Ήπειρο.
Ένας άλλος στόχος, που τέθηκε, τόσο από εμένα, όσο και από άλλους συναδέλφους, ήταν και η Ιόνια Οδός, η οποία θα αρχίζει από την Καλαμάτα της Πελοποννήσου και θα φτάνει μέχρι την Κακαβιά του Πωγωνίου Ιωαννίνων, δηλ. μέχρι τα σύνορα με τη Β. Ήπειρο και την Αλβανία. Μάλιστα, η σχετική σύμβαση επικυρώθηκε το έτος 2006 από τη Βουλή των Ελλήνων και ως ημερομηνία ολοκλήρωσης του έργου αυτού είχε ορισθεί το τέλος του έτους 2013, κάτι, όμως, που, δυστυχώς, δεν έγινε για λόγους που δεν είναι του παρόντος ν΄ αναφερθούν.
Είναι αλήθεια, όμως, ότι ο Δήμος Ιωαννιτών και μάλιστα ομόφωνα όλο το Δημοτικό Συμβούλιο, παρά το ότι η σχετική μελέτη είχε ολοκληρωθεί και είχε χαραχθεί για όλο το έργο, αξίωσε από την τότε Κυβέρνηση ν΄ αλλάξει η σχετική μελέτη και να μην περνά η Ιόνια Οδός μεταξύ της πόλεως των Ιωαννίνων και του Οικισμού Μάρμαρα, αλλά να γίνει νέα μελέτη και νέα χάραξη μετά τον οικισμό αυτό, διότι υπήρχε κίνδυνος να ξεκοπεί ο εν λόγω οικισμός από την πόλη των Ιωαννίνων, ο οποίος ήδη έχει ενωθεί με την πόλη.
Προ αυτού, η τότε Κυβέρνηση και επειδή υπήρχε μέγας κίνδυνος απένταξης όλου του έργου της Ιονίας Οδού από την Ε.Ε., με σύμφωνη γνώμη και του Δήμου Ιωαννιτών, αποφάσισε να προγραμματισθεί η εκτέλεση του έργου της Ιόνιας Οδού μέχρι τη συνάντησή της με την Εγνατία Οδό (έξω από τα Ιωάννινα) και να γίνει αργότερα νέα μελέτη και χάραξη της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά.
Τις ημέρες, όμως, αυτές διαβάζουμε όλοι οι Ηπειρώτες και ιδίως οι Γιαννιώτες, ότι ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά της Ιόνιας Οδού εγκαταλείπεται από την Κυβέρνηση και ότι «μπαίνει στις καλένδες», ενώ το έργο αυτό δεν συμπεριλαμβάνεται στο νέο ΕΣΠΑ. Επί του θέματος αυτού, υπήρξε τελευταίως και σχετική δημόσια τοποθέτηση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης κ. Γεώργιου Σταθάκη.
Θα πρέπει να σας γνωρίσω, ότι για το πολύ σοβαρό αυτό θέμα είναι ανάστατοι όλοι οι Ηπειρώτες, ασφαλώς και οι Βορειοηπειρώτες, καθόσον πρόκειται για άξονα υψίστης εθνικής σημασίας, αφού διασχίζεται όλο το βόρειο τμήμα του νομού Ιωαννίνων και ιδίως αφού συνδέει δύο χώρες, δηλ. την Ελλάδα και την Αλβανία και επιπλέον είναι και η είσοδος της χώρας μας προς τα Βαλκάνια.
Πέραν αυτού, ο σημερινός δρόμος είναι σε τραγική κατάσταση, που δεν τιμά τη χώρα μας και επί πλέον είναι και πολύ επικίνδυνος, αφού διέρχονται από και προς την Αλβανία μεγάλα αλβανικά αυτοκίνητα (νταλίκες) και σχεδόν καθημερινά θρηνούμε θύματα.
Εν όψει αυτών, θα ήθελα να σας παρακαλέσω να μου γνωρίσετε, εάν είναι αλήθεια, ότι εγκαταλείφθηκε το έργο αυτό και εάν, πράγματι, δεν συμπεριλαμβάνεται στο νέο ΕΣΠΑ και εάν είναι αλήθεια, θα παρακαλούσα να μου γίνουν γνωστοί οι λόγοι που επέβαλαν την εξέλιξη αυτή. Σε κάθε, όμως, περίπτωση, εάν τ΄ ανωτέρω συμβαίνουν, πρόκειται για μία ακατανόητη και εγκληματική πολιτική ενέργεια, που καταδικάζει σε απομόνωση όλο το βόρειο τμήμα του νομού Ιωαννίνων και εκθέτει τη χώρα διεθνώς.
Τέλος, σας παρακαλώ να μου γνωρίσετε, πώς σκέφτεται η Κυβέρνηση ν΄ αντιμετωπίσει το πολύ σοβαρό αυτό θέμα, το οποίο, ασφαλώς, είναι υψίστης σημασίας έργο για τη χώρα μας και ιδίως για την Ήπειρο.
Ευχαριστώ πολύ.
Με τιμή
Αντώνιος Γρ. Φούσας